چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۴۹۵
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: هواشناسی استان بوشهر از ادامه وزش جریانات جنوبی و تداوم شرجی و گرما در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون پیش‌بینی اداره کل هوشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز و فردا انتظار افزایش رطوبت و شرجی و در مناطق ساحلی و احتمال مه رقیق صبحگاهی وجود دارد.
 
زهرا راستگو افزود: دمای هوا نیز در این مدت تا روز چهارشنبه افزایش محسوس خواهد داشت.
 
وی گفت: روز چهارشنبه وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی همراه با گرد و خاک و احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای پیش‌بینی می‌شود و در پی آن سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان مواج خواهد بود.
 
معاون هواشناسی بوشهر جهت وزش باد را امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان به‌تدریج جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.
 
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
به گفته راستگو فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۹:۲۰، مد دوم ساعت ۱۴:۱۰ و جزر دوم دریا ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه است.

ثبت دمای ۴۸ درجه در ۲ شهر بوشهر/ وضعیت هشدار دریایی سطح نارنجی​

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرنیز گفت:در ۲۴ ساعت گذشته نیز برازجان و خورموج با ۴۸، اهرم با ۴۷ و عسلویه با ۴۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش بینی شده در این مدت سرعت وزش بادهای شمال غربی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۱۲۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر افزایش پیدا کند.

وی افزود: منطقه اثر وضعیت هشدار دریایی سطح نارنجی سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان بوشهر پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران و همچنین خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.

مساعدی بیان کرد: توصیه می‎‌شود دریانوردان از ترددهای دریایی خودداری و جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تمهیدات لازم پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، طی امروز و فردا انتظار افزایش رطوبت و شرجی و در مناطق ساحلی احتمال مه رقیق صبحگاهی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، افزایش رطوبت و شرجی و در مناطق ساحلی همراه با احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر